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Geschrieben

Hallo

Ich hab gestern folgende email von einem "verzweifelten" CX-Fahrer aus Frankreich bekommen.

Wer kann dem guten Mann denn Antwort geben??

I just have a question for you:

A strange failure happens sometimes on my GTI 1987 automatic (catalyzed, one

flywheel sensor);

After a 30-35mn drive, the engine stops and the car refuses to start again

(ignition running but... nothing). Then after having been waiting for 12-15min, it

starts again and everything's fine.

I just noticed the following :

1) when engine stops, the indicated water temp is about 86-87°C.

2) at that time, none of the fans are running.

3) engine re-starts with a maximum temp of 84-85°C, and then the fans run and

temperature falls quite quickly, back to about 77-78°C.

4) I've swapped the AEI box (same model) while this happened, but it didn't work.

I don't know this car well enough because I bought it last month.

My other GTI (1986 5-speed, non-catalyzed, 2 flywheel sensors) never

encountered this problem. And its normal engine temperature is about 5°C above

the other one.

As I am very suspiscious with the regular Citroën agents, I'm just trying to enquire

about this in order to get the maximum information which would be of any help for

me, and the maximum mechanics work I could do myself, the better it would be.

Many thanks in advance for your kind help and experience about this matter.

Your advice would be precious to me.

Very best CX-regards, and awaiting your kind reply (when you have time, of

course ..)

Merry Christmas to you, and a happy new year 2003 !!!

Vincent Grondin ("Vinz" for the friends)

tja, Zeit hätt ich schon , aber leider nicht das nötige Wissen.

Wer kann diesem CX-Fahrer helfen ??

Geschrieben

Hi Günter

hörst sich nach dem OT-Geber dem flyweelsensor an ,ich hatte das selbe Problem ,das der Geber auf Wärme reagierte und ausstieg, der Lüfterlauf könnte evtl mit der Klimasteuerung zusammenhängen die machen öfters kühle Luft ohne das Logik dahintersteckt ( zumindest für mich nicht ) er könnte mal den Sensor testen der aus seinem anderen mit 2 Gebern ist, aber frag mich nicht welche der beiden dann der richtige ist, ich hab die Unterlagen und faxe gerne das Blatt wenn ich weiß wohin.

Grüße aus Pautzfeld der Cit-oase

ACCM Stephan Waldmann
Geschrieben

Hallo Günter,

bei mir, 2500 TRI '84 S1, war es schlußendlich das Steuergerät, bei mir über dem Handschuhfach gelegen. Vorher hatte ich auch die 2 OT-geber gewechselt, Kabelbaum teilweise erneuert und so weiter...

Vielleicht hilfts weiter?

Gruß!

Stephan

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